2008/12/02

Äntligen, igen!

Coca-Cola försöker få killar att dricka mer lightläsk genom att schablonisera och förnedra både män och kvinnor. Äntligen, jag säger ä-n-t-l-i-g-e-n fälls reklamen som sexistisk! Läs på GPs hemsida här!

/Maia

4 kommentarer:

Susanna sa...

Nu väntar vi bara på att den galna niveareklamen där det är okej att män objektifieras och ratas pga att de inte groomar sig tillräckligt ska fällas den med. Rena rama femtitalet, och hade man vänt på rollerna ("du tycker du ser fräsch ut, men det tycker inte han. Använd vår hudkräm!") hade det aldrig gått vägen.

Maia sa...

Den har jag också reagerat på. Och låt oss inte ens tala om diskmedelsreklam...

Susanna sa...

Disk- och tvättmedel! Och tysk alpgolvrengöring där pappor och barn är ute och leker medan mamman svabbar! Eller Werthers Original! Hm, Den är visst också lite alptysk...

Maia sa...

Eller dum-mannen som är så populär i svensk reklam nu. Den blir jag också trött på.

Nu ska vi tydligen gå med ett ben i vardera diket. Upp på vägen, säger jag!