2008/02/15

Produkt av konkret arbete

Ibland lägger mina vänner ut bilder på sina fina produkter. Och nu måste jag göra det samma. Jag är nämligen klar med mitt datorskinn. Tallyhoo!

Eftersom jag reser så mycket måste jag ha något som skyddar datorn från smuts och repor. Jag tänkte på mitt tajta virkade mobilfodral och ville ha något liknande. Något som var sådär kraftigt och stadigt som fasta maskor är.

Samtidigt vet jag att virkat ger lite hippiesignaler och det kanske jag inte alltid vill sända ut, så jag valde svart bomullsgarn, fodrade med svart trikå (från en t-shirt) och en svart dragkedja i metervara. Det hela gick på en sisådär 180 kronor. Det går förstås att få ett färdigt skal till ungefär samma pris, eller lite mer, men det är inte riktigt det som det handlar om, eller hur.

Lite kult är det allt.

/Maia
som lutar sig tillbaka nu när abstractet är klart.

8 kommentarer:

Mathilda Blomdahl sa...

Nice!! Mycket snyggt.Jag har tänkt att sy ett till Evelina men ska kanske virka ett istället.

Maia sa...

Om man syr tror jag att något som har lite töjbarhet i sig är bra. Om jag skulle sy skulle jag nog ta två sorters trikå och lite vadd emellan.

Nu får jag genast lust att sy ett också. (Varför är det ALLTID såhär...)

Hm...

/m

Gunilla sa...

Snyggt Maia! Kanske finns en marknad för detta tror jag. Alternativt är alltid poppis, oavsett vad det handlar om. Tror jag.
Dragkedja på metervara...förstår inte hur man får till liksom slutet o början av det då..? Av dragkedjan alltså?

Maia sa...

Man syr fram och tillbaka massa gånger nederst och gör det samma på varje sida överst. Kul, eller hur.

Virka var ganska träligt, men Mathildas tanke om att sy var kul...

/Maia

Helen sa...

Va coolt, helt unik! Du borde ta patent på den .Göra flera uppsättningar i olika färger..va kul!!
Helen

Helen sa...

Åh, va coolt!! Helt unik, du skulle ta patent på den! Göra en massa i olika färger!!Jättekul!
Helen

Helen sa...

Åh, nu skrev jag två kommenatarer...trodde den första försvann..korkat..

Maia sa...

Jag granskar alla kommentarer innan de publiceras, och två likadana trevliga kommentarer måste ju förstås definitivt få: Ja! :-)
Grattis, birthday girl!
/Maia