2008/02/22

Vardagslogik.

Om du har en Mac så har du inga problem. Det är bara andra som har problem med dig.

Om elkopplingarna i din lägenhet gör att ett uttag slutar fungera permanent när du använder två andra samtidigt, så kommer persiennsnöret att gå av inom 24 timmar.

Om du tänker dig att hinna med bussen i Århus måste du veta att den mycket väl kan gå fem minuter för tidigt.

Och sist men inte minst. Om det blåser stark västlig vind så ligger Stenbåten lågt i Frederikshavn eftersom allt vattnet har blåst över till Göteborg. I Frederikshavn får man alltså gå in i båten fem meter lägre än vanligt. Och i Göteborg får man försiktigt, försiktigt och lätt tillbakalutad ta sig i land på en landgång som förvandlats till en nedförsbacke.

/Maia

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Usch, vilken mardröm. Vattenskräck när det beskrivs på detta sätt. Inte mardröm om en Mac då alltså...jag har hört alla som har en Mac säga samma sak. Har du en Mac så nemas problemas. Kanske borde överväga att spara ihop till en sån.
/
Gunilla - datakrångel

Mathilda Blomdahl sa...

Jag vill oxå ha en mac....och en Big mac;)

Maia sa...

Den minsta knä-Macen är inte så dyr ändå. Och så är det ju det där med att slippa virus. MEN man kan inte spela lika många (våldsamma) spel på den och det vet jag ju är SÅ populärt bland oss databrukare i vuxen ålder. INTE! (Faktiskt är det snarast ett argument för att man ska få ha Mac:en i fred för telningarna...)

Och om du vill ha en BigMac, Hannasmantan, så är det också OK. Släng bara brödet så är du hemma. Helt GI. Lite kladdigt, men det fungerar (brödet smakar ändå bara tvättsvamp). Fast det blir ju morötter till, förstås...

/m

Helen sa...

Va skumt det där med persiennsnöret...Du har aldrig funderat på om det är tidsskillnad i Danmark, med en så där fem minuter???
KRAM

krummi sa...

När jag bodde i Århus, lärde jag mig att vara på busshållplatsen minst fem minuter före, för att hinna med bussen som kom för tidigt. Det gör jag fortfarande, fast i Tromsø kommer bussen för det mesta femton minuter för sent ...

Har för övrigt aldrig upplevt att folk haft problem med att jag använder Mac. Men jag har varit med om att folk haft problem med word-dokument skrivna på mac.