2008/09/05

Veckans vara på danska NETTO

M är på cykelresa i Danmark med arbetet så jag klickade mig igår in på danska NETTO:s hemsida för att kolla om det fanns några bra extrapriser. Framför allt för att öldrickarna på cykelturen inte skulle behöva köra runt med släpkärror efter cyklarna hela vägen från Frederikshavn. (Intressant tanke att det inte skulle finnas nån billig öl i Danmark, utan bara på Stena. Danskarna åker ju knappast Stenabåt för att få billig öl...)

Men i alla fall så fick jag syn på en av veckans varor på NETTO: Ett narkotikatest!!! "Tester for 5 stof-typer": amfetamin, kokain, heroin, extacy och cannabis.

Sug på den ni! Nu kan du köpa ett eget knarktest på NETTO och... ja vad? Ska mor och far tvinga barnen att tisse på en pinde när de kommer hem efter en kväll på stan? Eller hur är det tänkt att det ska användas?

Jag lutar mig tillbaka och funderar.

/Maia

2 kommentarer:

Susanna sa...

Detta är Danmark i ett nötskal för mig (sa jag fördomsfullt)!

Maia sa...

Jag fick samma reaktion i fikarummet på GU, så du är iaf inte ensam. ;-)