2008/11/21

Dansa din avhandling – eller?

Maken förser mig med konstig information. Idag kom ett mejl med en länk till YouTube. Dansa din avhandling. Avhandlingen som dansades handlade om hur hjärnan processar oregelbundna verb.

Efter några minuters letande fann jag att det alltså var en danstävling vid The Research Institute of Molecular Biology i Wien. Kom och dansa din avhandling på 3 sekunder upp till en minut.

Här är 2009 års vinnare i doktorandklassen. Det handlar om att D-vitamin kan inverka positivt på diabetes. Jag tyckte den var roligast.



Jag skulle tro att man i alla fall jobbar bättre om man går upp från stolen ibland för att dansa ut sina tankar.

/Maia

3 kommentarer:

Susanna sa...

Jag vill se den med oregelbundna verb!

Maia sa...

Här är länken http://www.youtube.com/watch?v=bRLoP3gOUM4 och titeln Cerebral activation patterns induced by inflection of regular and
irregular verbs with positron emission tomography
.

Lite väl seriös för mig. Men väldigt tjusigt dansat.

/m

Unknown sa...

Det var väl det jag alltid har vetat - dans är bra för avhandlingen! :-)