2008/11/20

Gmail hottas upp

Jag använder Gmail till min privata mejl. Och en del jobbmejl också. Det är ju bara att inse att jag inte är fast anställd på universitetet. Så i min menyrad sitter Gmail Notifier och jag kan alltså se om det kommer mejl också på den adressen. Och i dagarna kommer gmail med nya teman så att man kan göra sin sida mer personlig.

Det ser väldigt kul ut på de sajter som skriver om det, men jag kan inte ställa in något tema.

Jag undersöker varför och finner att saken är den att en del redan har fått möjlighet att börja ändra tema. Andra får vänta. Google är ju ett jätteföretag och alla dessa mejl och mejlkonton ligger på servrar runt om i världen och de måste uppdateras en i taget. Det tar ett par dagar. Inte så konstigt kanske.

Vad är det som gör att jag bara inte kan vänta? Det känns som om en julklapp är på väg.

Inte kommer mitt liv att bli annorlunda. Men lite kul är det.

/Maia

Inga kommentarer: