2008/11/07

Hälsoprofet eller pillertrillare?

Fredrik Paulun säljer numera viktminskningspiller. Viktminskningspiller. Ja, du läste rätt. Viktminskningspiller.

Vänligt nog talar Paulun om vad som är i pillren. Det är kalcium, extrakt från grönt te (Vem är förvånad? Grönt te är huvudingrediensen i allt nyttigt från schampoo till bantningspiller, alltså) och hallon. De trillade pillren fungerar bäst om man bantar och motionerar samtidigt som man intar dem. No kidding!?

Jag skulle nog vilja säga att en skål med hallon och några skivor god ost och en härlig kopp med grönt te är bättre.

Allvarligt talat. Viktminskningspiller? Skäms.

/Maia

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på Dig!
Det är Iike, som skriver!
Du skrev åt mig,att jag inte skulle skriva så mkt på stort text, jag skriker inte, men vill höja rösten, jag vet, att jag har jätte svårt skriva vanligt, men HOPPAN, kunde inte låta bli ;-D
Är inte arg på Dig, bra att Du påpekade om det! Har nyss kommit hem, har varit borta, så jag hittade inte mitt skrivelse mera, vill bara tala för Dig.
Ha en trevlig fredag!