2009/07/06

Farbrorn har kjol!

När M och jag var och köpte våra brickor med ägg i fredags på Gödebergs gård i Lindome var det en kille före oss i kön. Han hade arbetshorts på sig. Med sådana där rejäla fickor ni vet. Sådana där som man känner sig riktigt kompetent i. Macho.

Men så plötsligt fick jag se att det inte alls var shorts. Han hade arbetskilt! En kjol!

En liten flicka pekade och påpekade med ganska hög röst för sin mamma och syster att farbrorn minsann hade kjol. Och då vände han sig om och sa leende att det bara var "riktiga karlar" som kunde ha kjol. Så lite, lite känsligt var det allt.

Men kilten är fullkomligt underbar. Fungerar förstås lika bra för tjejer som för killar skulle jag tippa, men vad skönt att grabbarna också kan få lite luftigare arbetskläder. Det är Blåkläder som har den för en femhundring. Tyvärr kan jag inte visa någon bild, men klicka på länken. Så fin. Bara så fin!

/Maia

1 kommentar:

Noras paraply sa...

Å, hade jag haft lite mer klädsamma ben hade jag absolut skaffat en sån! Älskar snickarkläder och det här var ju ingen dum idé! :-)