2009/07/10

Kuddarna har hittat hem

I min vackra vita säng i Århus hade jag en sköna kuddar som jag samlade på mig när jag var och handlade på Netto. Det vill säga ganska ofta. Och en stor kuddrulle à la française som jag köpte på IKEA. Dessa kuddar har sedan oktober drällt omkring på olika ställen i huset i väntan på att vi skulle montera sängsoffan igen.

På min födelsedag förra året fick jag en ny fin dörr till arbetsstugan, med nyckel och allt. Nu har dörren blivit målad och vi har listat tak och karmat och fodrat fönster och dörrar invändigt och hyllat väggarna ordentligt. Lite mål är kvar, men inte så att det stör.

Och så har den underbara och utdragbara sängen kommit på plats, så att S och J skulle kunna sova där om de kommer ner från Stockholm. Eller L och P om de inte orkar cykla hem en vacker afton. Eller J och P om de vill ha lite semester på hemmaplan. Eller...

Och kuddarna har äntligen hittat hem igen. Härligt. A låg där och läste Kalle Anka-pocket så snart vi var klara igår. Och så twittrade jag lite om att jag har ett litet Århus här på Hultet. Noras paraply ville att jag skulle lägga ut en bild.

Nu kan jag dessutom variera min arbetsställning med att ligga och läsa artiklar om jag har lust. Arbetsstugan har blivit ett lusthus.

/M

4 kommentarer:

Noras paraply sa...

Ja! Bild! Gillar! :-)
Så alldeles förtjusande det ser ut! En riktigt inbjudande soffa. Den kommer säkert att bli flitigt använd.

Anonym sa...

Mmm, vad fint... nu kommer vi snart.
Kramar/ L och P

Anonym sa...

Tummen upp
Du är glad kan jag tro
Fastän mycket att göra
blir lite i taget klart
syns snart
för nu är jag tebax
kram kram kramp

Gunilla sa...

Vad underbart! Det ser så fridfullt och rofyllt ut. Som gjort för att ligga o läsa, fundera o njuta av livet.

Jag skulle vilja kunna ligga o jobba. Fast, jag tror inte att den stora hobbybutiken skulle uppskatta det :
Jag vill gärna träffas. I slutet av augusti tror jag att jag känner mig som en människa igen. Förhoppningsvis
Kram
(och jag har inte glömt bort Agnes pysselpaket jag lovade henne i vintras. Det är bara jag som är så hemskt seg och långsam o splittrad. Pyssel ligger här till henne. Hälsa henne.