2009/12/29

Jaktbyte

Jag var helt enkelt trött på anteckningsboken i iPhone, eftersom den bara lägger anteckningarna i en hög efter varandra. Ingen ordning alls. Inget organiserande. Den tillfredsställde helt enkelt inte mitt behov av att märka upp, sortera, färgkoda och inte minst kunna hitta i anteckningarna.

Så i morse när jag helt av misstag vaknade tidigt och i mörkret med sovande familj kollade i iPhone Application Store hittade jag All-In Notes. Med den kan jag spara anteckningar med titlar, med ljud och bilder och allt möjligt.

Enda tråkiga hittills är att det inte blir automatisk versal i början av meningar. Kan vara svårt att hålla i minnet när man ska växla mellan applikationer.

Jag nöjde mig förstås inte med detta utan tänkte vidare. Det måste ju finnas en Blogger-applikation. (Publicera genom att mejla från telefonen har visat sig ge helt otippade radbrytningar. Jag minns hur maten kallnade mer än en gång i Marocko på grund av detta...)

Och det gjorde det förstås. Man hittar den dock inte genom att söka på Blogger eller Blogspot eller något liknande logiskt. Men skam den som ger sig. BlogPressLite heter den lilla gratispärlan. Fungerar bara med Blogger, vilket inte bekymrar mig alls, eftersom det är där jag bloggar.

Bilder tas med telefonen eller läggs till från albumet i telefonen.


Bilderna hamnar i det Picasaalbum du väljer.

Programmet är enkelt och smidigt och det enda jag saknar är länkning och fet/kursiv stil, men det antar jag finns i betalversionen.

Detta och en ordbok, Dictionary, och något litet spel blev dagens jaktbyte.

/Maia

- genom BlogPress med iPhone

Inga kommentarer: