2010/03/31

Dagens

M sa till mig när jag åkte att jag skulle göra en riktigt rolig sak varje dag. I alla fall en. Och då räknas inte att undervisa, för jag var inte så sugen på att undervisa som jag kanske borde ha varit.

I måndags tog jag roliga foton på saker som folk målat på väggarna. I går gick jag runt i Gent, men det gills inte som riktigt rolig sak, för jag var så vansinnigt hungrig till slut, men på kvällen såg jag på första avsnittet på StarTrek Voyager på datorn. Go, Janeway!

Idag tog jag ett bad. Jag fick fatt på An som är värdinnan här och hon gav mig nyckeln till badrummet. Mitt alldeles eget badrum. Och eftersom jag gått hela vägen från GR och hennes underbara familj en hel timme i regnet och blåsten utan paraply och haft på mig ljusgröna underbara ballerinaskor som inte alls passade till vädret och temperaturen, så var det badet som var dagens bästa.

Jag badade i ett designat badkar förstås. Raka väggar och i ett rum stort nog för ett par badkar till. Läste och öste på mer hett, hett vatten. Det var dagens.

/Maia

1 kommentar:

Gunilla sa...

Jag gissar att ditt leende där i badet, var som den glada filuren på bilden :)
Gröna ballerinaskor! Det är vår!