2010/06/16

Turbulens

I planet på flygplatsen på flajten till Frankfurt får vi meddelandet att det blåser i Tyskland. Det blir fördröjning eftersom man bara kan använda ett par av jätteflygplatsens många landningsbanor. Och det kommer att bli en del turbulens.

Det är aldrig roligt med turbulens. Det är lite som en tur på ett Liseberg utan markkontakt, och eftersom jag inte är så tilltalad av det heller så avstår jag gärna.

Men med turbulens är det dock så att trots att jag inte är tilltalad så måste jag helt enkelt gilla läget.

Så när planet börjar skaka spänner jag fast säkerhetsbältet. Undviker spilla kaffe i knät. Litar på flygkaptenen, som vet hur man hanterar situationen. Som varit med förr.

Jag gillar läget.

För om man vill komma nån vart får man räkna med att det blir lite turbulens ibland. Och att man kanske inte landar på den bana man tänkt från början. Så är det ju bara.

Och inte bara när man flyger.

/Maia


- using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: