2010/07/17

Dagens bild

Eftersom jag är en så lat bloggare ska jag ta mig för att bildblogga en smula.
Idag under altantaket och med regnet smattrande och solens återantågande blir det Allers A-korsord. Och läsglas.


Gerard och Georg Skogsberg -kryssmakarna - är numer döda [Red: 20131129 Faktafel, se kommentarerna. Men ingen av dem gör korsorden idag i alla fall.], vilket gör att Allers återanvänder gamla kryss. Kan vara klurigare än man tror att gissa vilka konnotationer en del ord hade på 60-talet.

/Maia

- using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Noras Paraply sa...

Jag minns att min mamma alltid tyckte Allers korsord var bäst för de var svåra. Och jag fick klippdockorna. :-)
Ha en skön dag!

Unknown sa...

Ryktet om min far Gerards död är överdrivet. Han lever i allra högsta grad. Farfar dog däremot 1987.

Hälsar Alfred Skogberg

Maia sa...

Tack, Alfred! Har du månne axlat deras mantel och skapar korsord själv?
/Maia

Unknown sa...

Hej Maria! Ber om ursäkt för sju år sent svar. Är inte korsordsmakare men går i övrigt en hel del i farfars fotspår. Han var en mångsysslare och jag har ärvt en hel del 😊