2011/01/11

Doften av muskler?

När jag kom hem sent, sent idag och tagit mig nerför isbacken med hjälp av mina nyinköpta broddar och plockat undan och flyttat arbetssaker till rätt väska och tömt disken och M strax efter kommit hem och åkt ut igen och hämtat A och kommit tillbaka och hunnit fråga: Ska vi gå på gymmet då? Ja, då tänkte jag först att jag inte orkade.

Men sedan insåg jag att det var om jag inte åkte iväg som jag inte skulle orka. Så mot Sportlife!

Tallyhoo! Klicketiklack på våra små broddade fötter trippade vi. Vi och halva Kållered. Den andra halvan hade uppenbarligen varit där tidigare på dagen.

"Titta på mig då! Titta på mig!!!"
Närmaste ingången till gymmet från damernas omklädningsrum går via utrymmet för de fria vikterna och det är där doften slår emot mig som starkast. Doften av muskler. Eller?

Undrar vad det är som luktar egentligen. Man kan urskilja lukten av gummi, av manssvett och av otvättade plastiga funktionsplagg. Och av något annat. Sportdryck som ångar ut från hud? Hormoner? Luktar hormoner?

Jag tror att en av de saker jag gillar bäst med Friskis & Svettis i Johanneberg är att den där lukten inte finns där. Kan ha med ventilation att göra. Eller inte. Vem vet.

/Maia

Inga kommentarer: