2012/07/10

Bali: Kuta

Jag känner mig morgonen efter. Men det kanske är så det ska vara i Kuta. Vi bor på ett hotell där allt som står i Tripadvisor stämmer. Adi Dharma Hotel.


Det goda och det onda. Lite yin och yang. Det märks att de är väldigt vänliga. En städare kastade just upp två rullar toapapper till mig från våningen under, när jag bad om det ute på loftgången. Vi såg igår hur de shuttlade en dam till sjukhuset och stannade tills hon var klar. Snällt!

Å andra sidan har vi varit runt i tre olika rum här på grund av att de inte vet vad de pysslar med i bokningen. De är riktigt dåliga på engelska vilket ger mer problem än vad som kunde vara nödvändigt. Det är otrevliga insekter (och en ödla, hehe) på toaletten. Frukostporslinet är si och så gällande renlighet. En del av det är så "så" att jag var tvungen att gå och tvätta mig efter jag rört vid det innan jag åt. Och Agnes har varit dålig sedan första frukosten igår morse. Avloppen stinker förfärligt på morgonen. Allt detta stod i recensionerna. Ja, inte ödlan då.

Så därav "morgonen efter". Efter att ha legat mellan två personer som gått i skytteltrafik till toan hela natten kändes det som att jag själv mådde illa. Men bara av trötthet, som tur är. Och ödlejakten engagerade så klart hela familjen. Uppiggande i jämförelse.

Men vi kanske gillar stället bättre när vi mår bättre. Så enkelt kan det vara.

Det vi sett hittills av Legian gör att vi anar att vi nog är mer på gränsen mellan Legian och Kuta. Däremot åkte vi igår, efter ett långt besök på akuten, till Seminyakstranden, och där verkade det vara fint. Akuten är också väldigt fin. Ja, det är väl så långt vi kommit här på Legian aka Kuta.

Håhå jaja. Jag sätter etiketten "gnäll" på detta inlägget.

/Maia
- posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Jenny, Göteborg sa...

Hej! Hoppas ni mår bättre snart. Min sambo och jag åker till Sanur om några veckor, så jag är mycket glad att jag hittat till din blogg :)

Jenny, Göteborg