2012/11/02

Övergångar

Jag är i stort sett klar med höstens undervisning och ska just gå över till att skriva och slutföra min forskning. N'CLAV-nätverket som jag lett under tre år ska redovisa sina nätverkspengar och jag ska redovisa vad vi gjort. Min forskarassistenttjänst är snart slut.

Alla dessa saker som känts som Anne på Grönkullas krökar på vägen. Plötsligt är man där, vid kröken.

Igår fick jag reda på att en projektansökan där jag är medsökande fått pengar från VR och därmed har jag forskning att göra i fyra år till. På halvtid, så att jag får undervisa mina roliga lärarstudenter. Och idag fick jag besked att mina chanser att få en lektorstjänst är stora. Och inte bara jag, utan hoppeligen även mina goda kollegor Karin och Peter.

Ute vänder årstiderna från höst till förvinter och vinden som  driver molnen framåt känns till och med genom fönstren. Man går och väntar på att saker ska hända, att förändringar ska ske, och så plötsligt händer det. Plötsligt är man där, Vid kröken.

/Maia

Inga kommentarer: