2008/02/06

Bo på hotell 2

Okej. Nu har jag facit i handen. Hotell Ahlström blir det inte mer. Härliga G har lärt mig det utmärkta ordet neggo, så nu blir det neggovarning på dagens inlägg.

Okej. Nu blir det en lista med för- och nackdelar med hotellet.
  • + Trevlig personal. Tillmötesgående. Beter sig som om de arbetar på ett hotell. Vilket jag til syvende og sidst inte tycker att detta är.

  • + Rent och fräscht.
  • + Inredning och frukostbricka har klara hotellaspirationer. Men inredningen är vid en närmare titt från IKEA rakt igenom (det som inte är från 40-50:talet) och frukostbrickan är just en bricka oavsett vad som är på den.

  • – Ingen toalett på rummet. Ingen dusch på rummet.
  • – En del rum finns det inte ens ett handfat i, och de rummen kostar lika mycket som dem med handfat. Klart fel tänkt av hotellet.

  • – Rum 22 – som jag bor i just nu – är typ 6 kvm stort och 15 cm högre än dörröppningen. Min kollega B. skulle få fälla ihop sig som en fällkniv om han bodde här. Han bor dock hos en kollega, som vanligt. Själv fick jag lätt klaustrofobi när jag kom in i det här rummet. (Jag är lite känslig för trånga utrymmen, faktiskt, t.ex. kan jag knappast titta på filmer om grottforskning. Lovar.)

  • – Om elementen möjligen fungerar så rinner det oavbrutet i dem (luftning, har någon hört talas om det?) eller också går de inte att stänga av alls.
  • – Och så är det det där med att personalen inte lyckades pussla om så att jag fick samma rum, i alla fall i tre av fyra nätter. Men jag förstår att det kan handla om att det finns folk som redan från början säger "Jag vill inte ha rum 22 (eller det andra rummet utan handfat)" så dem kan man ju inte flytta på.

  • – Ett sista minus är grabben jag snackade med i söndags. Han lät verkligen trevlig och försäkrade mig att man skulle ordna det där med rummen, så att jag inte skulle behöva byta två gånger. Men så blev det ju inte.

Men, det är som S i Århus säger "inte ska du bo så där dåligt". Och han sa ju det redan långt innan jag kom hit. Så det ska jag inte nån mer gång. Så är det med det.

/En inte så tillbakalutad Maia.

1 kommentar:

Helen sa...

Hej "den där personen" .Vill bara säga att det inte var något illa menat..mer "respekt" för att hantera språket lika bra som du!!!
Det finns några ord du sa till mig en gång, som är mycket användbara: "vad menar du med det" En fantastisk mening som kan användas i många sammanhang och alltid fungerar.Du må tro jag under dessa år har sagt den meningen ofta och tänkt på dig. Kloka maia! Tack! Ingen annan fattar väl alls vad jag menar..kanske inte du heller, men det gör inget!
Dessutom bor jag ju väääldigt nära norge..jag nästan tänker på norska(rys)och fattar det där med små skillnader som kan bli lustiga.
Kram
Helen