2008/03/04

Morgon i Kantorparken

Jag är osedvanligt trött. Bestämmer mig för att inte ställa mobilen på väckning. (Den spelar Banana Pancakes med Jack Johnson så det är inte precis något lidande, men ändå.)

Jag vaknar och ser att det är lite ljust utanför persiennerna. Men bara lite. Klockan är 06.01, Så var det med det. Då hör jag. En morgontokig kör av fåglar utanför fönstret. Inte som Lsys fågelkör som hon bringade hem från Thailand i mobilen, men gladgalna högljudda skandinaviska gryningsfåglar.

Jag har försökt göra om filmen till wmp-format. Om du kan spela upp den och höra ljudet ber jag att få bjuda på ett gäng pigga danska sångare från Kantorparken, Risskov. Luta dig tillbaka och lyssna. Det är lite kantigare ljud än i verkligheten, men känslan finns där.

/Maia

PS. Tio minuter senare är gryningen över och fåglarna tysta. De har väl gått till jobbet.

3 kommentarer:

Mathilda Blomdahl sa...

Vilken bra låt att vakna till. Nu ska jag ladda ner fler låtar med honom, helt lagligt givetvis;)
Någon fågelsång lyckades jag inte höra.

Maia sa...

Han är underbar! Jag har just laddat ner den senaste. Och min favorit är "Better together" på In Between Dreams.
/m

krummi sa...

Här i Tromsø har måsen börjat skrika ... inte lika skönt som ditt morgonkvitter kan jag säga ...