2008/03/06

Live long and prosper

Nu är det klart. Vetenskpligt bevisat. Det är bra att vara kort. Korta kvinnor blir över nittio står det i dagens 24h här i Århus. Det hela handlar om att folk som har låga tillväxthormonnivåer helt enkelt håller längre. Och allt detta har forskarna på Albert Einstein College of Medicine på Yeshiva University i New York kommit på. Det var ju praktiskt.

Jag har annars fått en väldig massa mejlreklam som förefaller utlova att de har nåt slags piller – har aldrig kollat närmare vad – som kan göra mig längre. Konstigt att de vet att jag bara är 158 cm. Det kommer massor av mejl med erbjudanden varje dag, faktiskt. Men i vilket fall som helst. Något förlängningspiller tycks ju inte behövas nu när det är helt OK att vara liten.

Förresten så stod det i mejlen att pillret – förutom att göra mig längre – också skulle göra mig tjockare, så jag tror att jag kanske hade avstått i alla fall. Jag lutar mig tillbaka, slänger all SPAM utan att läsa den och bereder mig på att bli en kort och enveten 90-åring.

Godmiddag!

/Maia

1 kommentar:

Helen sa...

oj, menar du att det finns piller som gör en längre..tydligen längre påalla håll då! Jag har aldrig fattat varför man vill va låång.