2008/08/27

Inte bara MacOS utan också DellOS och HPOS

Windows Vista är ju uppenbarligen inte något man vill arbeta med. Jag har själv bara mött operativsystemet när jag passerar på andras datorer, men hör folk säga "Beklagar sorgen!" till dem som berättar att de har detta operativsystem på sin dator. Som Intel Mac-ägare har jag möjlighet att installera Vista på min dator, men allvarligt! Vem vill ha problem?

De stora PC-tillverkarna Dell och HP har nu börjat göra en Apple och ordna egna operativsystem på sina datorer skriver epn.dk. Vista gör nämligen att deras datorer blir slöa och ovilliga, och vilken producent av datorer vill att deras maskin ska få skulden för att de inte är tillräckligt pigga?

Bra jobbat, tycker jag. Microsoft ska inte ha världsherravälde. Fler operativsystem åt folket! Särskilt om de är så tillbakalutade och trevliga som mitt Leopard.

/Maia

Inga kommentarer: