2008/08/23

Påspåsar från Tiger

Detta är en test av ifall någon annan i familjen än Husbandet läser min blogg. Jag är i Århus en lördag, eftersom jag var på runresa torsdag och fredag och ska på stormöte i projektet söndag till torsdag. Jag har spanat efter ett par MBT-skor till och funnit att jag har så små fötter att det faktiskt gick att få tag på ett par reaskor till. Men inte riktigt lika billiga.

(Och nu förvandlas plötsligt min blogg till en vanlig shoppingblogg, med bild på fynd och länk till inköpsställe och allt. Fast jag får inte betalt. Hm.)


En annan sak som jag fann – förutom skorna alltså – var en liten serie med påspåsar som jag köpte på Tiger för att ge till Lina, Julia, Sara, Anna och mamma. Och eftersom de vanligen inte läser min blogg visar jag här upp detta smarta inköp som ska utgöra presenter till dem när vi träffas nästa gång.

Tiger är en affär med roliga och mycket billiga prylar som finns överallt i Danmark och även i t.ex. Lund. Namnet kommer av danskans uttal av orden tiger och ti'er (dvs. 'tia'). Allt kostar inte en tiger, men mycket.


Påsarna kostade 20 kronor och är jättesmarta att ha med i väskan, så att man slipper köpa plastkasse jämt. Man ka faktiskt t.o.m. säga nej tack till gratiskassar också, med denna lilla miljövän i handväskan.

/Maia

PS. Om någon av de tilltänkta mottagarna läser bloggen, så får den välja först.

Inga kommentarer: