2009/04/12

Vilken uppståndelse!

Glad uppståndelsedag på er allihop!

Jag måste bara uttrycka min tacksamhet idag.

Tack D, som hade städat huset så fint en gång till och som är vis av erfarenheten nu! Tack J som kom och hämtade oss vid flyget. En slags upp-och-ner-på-vänd värld blev det när du och mamma/mormor stod där på Landvetter och det var pappa, A och jag som kom ut och var bruna och barfota i skorna, och inte du och P, som det brukar vara. Skönt att ni kan ta en minisemester nu både J och D.

Grattis S, till att du landade ditt nya jobb (Vem var förvånad? Inte jag!) och grattis L till din examen – fascinerade och stolta tittar vi bara på. Tack A för att du nästan varje dag på semestern, suckade förnöjt och sa: IDAG var den allra bästa dagen! och sedan, när du kom hem, ändå sa till syskonen att det bästa var att komma hem till dem.

Alla fem, jag är så glad och stolt över att vara er mamma och jag vet att pappa känner likadant.

Tack syster A och svåger T som tagit hela bördan när vi varit borta och gör det för det mesta annars också. Tack mamma/mormor som älskar att sitta och tjata på trappan i solen.

/Maia

1 kommentar:

Mathilda Blomdahl sa...

Jag skulle vilja tacka dig Maia för att du delar med dig av ditt liv på din blogg. Jag inser mer och mer vad vis du är. Det är alltid lika kul att läsa din blogg. Fastän vi inte setts på hur länge som helst, så känns det som igår.
Tack Maia för att DU finns.
Kram