2009/09/19

Cyberfamiljen – långt borta men nära


Jag sitter på en buss mellan Oslo och Göteborg. Surfar med bredband, twittrar, bloggar, rättar uppgifter som kommit med mejl och kopplar upp mig mot Göteborgs universitet via VPN. Och jag chattar med M som ligger sjuk i soffan hemma och använder telefonen som chattverktyg.

Plötsligt ansluter L och Ph från ett internetcafé i Cluny utanför Taizé. Jag öppnar ett chattfönster till. Samtidigt blir jag inbjuden till ytterligare en chat av A. Ett litet tag är nästan halva familjen samlad hos mig här på bussen, i min dator. Så långt borta och så nära.

/Maia


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är vi klara med alla ärenden. puh!
Lägenheter, biljetter och euro. Nu är vi helt utmattade och måste gå och köpa en crepe au chocolat. Kram från cluny!

Helen sa...

åh,. va fin du är....