2010/03/03

B&B med design i Gent

Om ett par veckor ska jag åka en vecka till Gent i Belgien för att undervisa. Eftersom det inte finns hur mycket pengar som helst har jag lokaliserat ett universitetet närliggande B&B där jag kan bo för €55 per natt. Men nu kommer det roliga. Stället heter Design & Breakfast.

Ägarna skriver att de vet hur det är att bo i ett tråkigt hotellrum, så de har skapat något annorlunda. Med en massa designmöbler och annat kul.

De har tre rum, vart och ett med a different feeling. Det vita rummet är stillsamt, med någon liten färgklick. Det orangea är ljust och färgstarkt och där blir gästerna glada. Och sedan finns det ett silverrum. Som transporterar dig till rymdåldern.



De hade ett rum kvar när jag hörde av mig. Jag gissar att det blir rymdrummet. Där väggarna är dekorerade av Hell'O Monsters, ett street art-kollektiv från Bryssel. Roligt, roligt, men undrar hur det går att sova gott i ett sådant rum? Jag återkommer med rapporter och bilder efteråt.

/Maia

PS. Det finns kök och cykeluthyrning och allt möjligt, så jag tror säkert det blir bra. Men lite skruvat, kanske.

1 kommentar:

bluegoose sa...

Det låter helt underbart att möta våren i Gent. ;-)
Jag gillar flamländska, spännande ljudkombinationer och helt otroligt roliga ord för en svensktalande.