2010/03/28

Min rumskompis Dr Dream


Ja, här har ni mig på Design and Breakfast i Gent. Och här har ni en av mina rumskompisar, Dr Dream. Eller är det jag som är Dr Dream? Jag har inte bestämt mig ännu.


Här i Gent ska jag förse studenterna med lärdom om satsscheman och skillnaden mellan satsgrammatisk och textgrammatisk ordföljd. Jag har gjort en mäkta fin Keynote-presentation och hoppas få använda min egen dator. Annars får jag visa den som pdf i Acrobat reader, vilket inte är lika läckert.

Trevliga meningar, eller hur?

/Maia

3 kommentarer:

bluegoose sa...

Åh Maia, kan inte du ge mig privatlektioner i grammatik? Du skulle garanterat kunna häva min mentala grammatikblockering. ;-) Ha det så skönt i Gent, med psykedeliska väggar och allt.

Maia sa...

Tack, Bluegoose!
"Grammatik för vettskrämda" finns det visst något som heter. ;-)

bluegoose sa...

Haha, låter som något för mig! :-)