2011/01/31

Dagen i foton

Jag tänkte att jag skulle dokumentera en dag, lite cool sådär. Men det gick inte. Sista fotot tog jag på min sena lunch. Sedan var det inte tid med mer, och nu är klockan 22.10 på kvällen och jag lyssnar på Michael Silvermans vidunderliga pianospel och har just avslutat dagens arbete.

Till Pollyanna-tankarna som jag får när jag avslutar min arbetsdag vid 22 hör att jag väl ändå måste vara bra mycket piggare nu om jag orkar jobba såhär. De andra tankarna, ja, de får vara. För nu, som det så vackert heter i den nya svenskan. De får vara för nu.

In med linsen, trallalaaa...
...fota blomman, trallalaaaa....
...åka E6, trallalaaaa....
...fina dörren, trallalaaa....
...vattna våren, trallalaaa...
...trippa trappan, trallalaaa....
...boka möten, trallalaaa....
...inte läsa, trallalaaa....
...titta grodan, kvackackaaaa...
...söka pengen, trallalaaaa....
...leta maten, trallalaaa...
...blogga bloggen, trallalaaaaaaa!
Jaha. Ja, eller... godnatt då!

/Maia

PS. Trallalaaaa....!

Inga kommentarer: