2012/11/16

Roligt på jobbet

Vissa dagar är roligare än andra på jobbet. Idag har jag t.ex. upptäckt att en inlämningsuppgift i högskolepedagogik som jag inte fick godkänt på (Vilken smäll, när man är doktor i nordiska språk!) redan låg färdig i en mapp. Medan jag hade skickat ett helt annat dokument till kursledaren. Slarvig må jag vara, men skriva kan jag.

Och sedan har jag gjort klippdockor. På jobbet. Jag ska göra ett experiment på fältarbete på Bornholm nästa vecka och behöver bilder. Så då tar jag fria bilder från Wikimedia Commons och klipper in handritade figurer som jag skannar in.

Jag kan inte låta bli att spara dem. Visst är de söta?
Roligt på jobbet, helt enkelt.

/Maia

2 kommentarer:

Barbro Zetterberg sa...

Hej Maia!
Du är den mest kreativa lärare jag haft. Och så fortsätter det uppenbarligen :) Plus att du är jättebra på att dela med dig av dina lärdomar som t.ex. var jag kan hitta bilder att använda i undervisning eller annat.

Hälsningar Barbro

Maia sa...

Du är snäll, du, Barbro!