2012/12/01

Endast mamma är vaken

Det är den första december och jag vaknar klockan strax efter fem. Ingen sömn i sikte. Så är det nästan varje helg, lördag och söndag. Så jag går upp. Hänger en tvätt och sätter mig och stickar lite. Tittar lite på ett tv-program som jag missat i veckan. Spanar lite genom fönstret på månen och tänker på att jag inte ska göra någon julkalender i år.
81658AC7-DA9A-4A30-8EA6-51D45AD2A323
Första gången sedan 2008.

Det tar lite tid att göra de där inläggen. Och det känns ibland som att allting är sagt. Det finns liksom en gräns för hur klok man får vara.

Men samtidigt finns det saker som kan tåla att sägas igen.

Så jag kommer att lägga in repriser här i den tillbakalutade bloggen under månaden, till inlägg från de fyra år då jag kalendrat. I nästa inlägg kommer det första.


/Maia

Inga kommentarer: