2009/10/07

Vad gör dig glad?-dagen

M ställde en fråga i bilen idag: Vad gör dig glad?

Det är inte alltid så lätt att svara på. Det kräver helt enkelt en del eftertanke. Jag vet till exempel hur hopplöst tokglad jag blir av att oväntat träffa något av mina stora barn på gatan. Det är som att vara förälskad. Och det är ju bara ett exempel på gladsaker.

Men sedan är det frågan om vad det finns för aktiviteter som gör oss glada. Är vi glada på jobbet? Är vi glada hemma? Ser vi till att ibland få göra saker som vi längtat efter eller funderat på?


Jag blir också glad när de fotografier jag tar av saker faktiskt avbildar det jag såg. Som den här vasen och motljuset nere vid vattnet i Torsby i våras.

Idag den 7e oktober, utropas härmed till den inofficiella Vad gör dig glad?-dagen. Vad gör dig glad? Ta reda på det. Prata om det. Fråga andra. Gör det.

/Maia

2 kommentarer:

Magnus sa...

en dag för sent, men jag blev glad idag när Svenska Fotbollförbundet inte dömde poängavdrag för Gais i Örebromatchen (Wandersonaffären). Barnsligt kanske, men so be it! Kram

Maia sa...

#Magnus. Barnsligt? Nej, så glad som du blir är det väl inte barnsligt. Vi ska utnyttja alla tillfällen tycker jag!